Sund levevis – forskellige måder du kan forynge din sjæl

Aan de slag

Het eerste wat je moet doen bij een oefenplan, vooral als je een “door de wol geverfde” slappeling bent, is overleggen met je zorgverlener. Als u cardiale risicofactoren heeft, kan het zijn dat de zorgverlener een inspanningstest wil doen om een veilig niveau van lichaamsbeweging voor u vast te stellen().

Bepaalde diabetische complicaties zullen ook bepalen welk soort trainingsprogramma u kunt volgen. Activiteiten zoals gewichtheffen, joggen, of high-impact aerobics kunnen een risico vormen voor mensen met diabetische retinopathie vanwege het risico op verdere beschadiging van de bloedvaten en mogelijke netvliesloslating.

Als u al aan sport doet of regelmatig sport, is het toch goed om uw regelmatige routine met uw arts te bespreken. Als u insuline gebruikt, moet u misschien speciale voorzorgsmaatregelen nemen om hypoglykemie tijdens uw training te voorkomen.

Begin langzaam

Voor mensen met diabetes type 2 kan uw trainingsroutine zo eenvoudig zijn als een stevige avondwandeling in de buurt. Als u tot nu toe niet erg actief bent geweest, begin dan langzaam en werk naar een hoger niveau toe. Laat de hond uit of ga in de tuin harken. Neem de trap in plaats van de lift. Parkeer achter op de parkeerplaats en ga wandelen. Alle beetjes helpen, sterker nog, het helpt echt heel veel.

Zo weinig als 15 tot 30 minuten dagelijkse, hartversterkende beweging kan een groot verschil maken in uw bloedglucosecontrole en uw risico op het ontwikkelen van diabetische complicaties. Een van de gemakkelijkste en goedkoopste manieren om in beweging te komen is te beginnen met een wandelprogramma. Alles wat u nodig heeft is een goed paar goed passende, ondersteunende schoenen en een richting om naartoe te gaan.

Je hoeft niet al te veel geld uit te geven aan dure lidmaatschappen van een fitnessclub of de modernste fitnessapparatuur om te beginnen met het wegpompen van die vetten(Leer meer over treadmill mat).

https://www.youtube.com/watch?v=HbPb6uVqu0E
Wat je nodig hebt is de bereidheid en de vastberadenheid om te beginnen met bewegen om een gezonder, type 2 diabetes-vrij leven()(https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/in-depth/exercise/art-20048389).

Posts from the same category:

admin

Related Posts

Read also x